Чому я вирішив розпочати з шкіл в Фінляндії, тому, що вважаю, і не тільки я, що система освіти в цій країні давно вже перейшла на значно вищій рівень ніж в інших країнах. Більш того нові методи були зібрані в єдину систему освіти і впроваджені у всіх школах країни без виключення. В Фінляндії близко 5000 шкіл різного ступеню, але немає двох однакових, з індетичним плануванням навчальних методів.
Система PPP (Presentation – Рractice – Рroduction), коли спочатку йде «начитування» лекцій, потім учні виконують вправи на базі отриманого матеріалу, а далі переходять до застосування вивченого на практичніших прикладах, була кардинально змінена на PBL (phenomenon-based teaching and learning – англ. «феномено-орієнтоване навчання і викладання», або простіше: «викладання і вивчення явищ»), тобто вивчаються не окремі предмети, а явища, що оточують нас. Діти можуть самі вибирати тему, що їх цікавить. Навідь банальні заварювання чаю, або перегляд улюблених мультиків, це і хімія, і фізика, і матиматика. Неважливо чи вміє дитина розв’язувати інтегральні рівняння, коли захоче, то буде розв’язувати, а важливо, щоб випускники шкіл ввійшли в життя з достатнім багажем знань в часи інноваційних соціальних і політичних технологій.
Фінляндія вже давно переймається підготовкою людей майбутнього, і це підтвержується різними світовими рейтингами. Фінська молодь залишається однією з найосвіченіших у світі й випереджає своїх однолітків з інших розвинених країн.
В своїх інноваціях фіни пішли ще далі. Було переобладнано не тільки систему освіти, а й самі школи, теорія “великого простору”, відмова від парт і звичних, у нашому розумінні , уроків. Вчитель сам придумує систему викладання знань і систему тестувань для перевірки цих знань. Звичайно ці всі зміни були прийняті на державному рівні і професія вчителя стала не тільки престижною, а й добре оплачувальною.